Saturday, April 01, 2006

What are you afraid of?

“你怕什么?”

“改变。生活的改变,事情的改变。我会逃避。”


他也是一个害怕改变的人。

他曾说过,
只要他已习惯于某种生活、某种形式,
他可以一尘不变的过一辈子。


“你呢?”

“我很怕一种感觉的来袭。”
“我从来都不是这样的。”

“什么感觉”

“被遗弃的感觉。”


曾经告诉过 Q,
我越来越怕自己一个人的感觉。

曾经,
在发生事情的时候,
家人都出了远门。
那次的经验,
很震撼。

越来越感觉到
家人对我的重要性。

没有他们,
我忘了怎么生活,
也不知道为什么要继续生活。

我问 Q
如果有一天,
他们都不在了,
我该怎么办?


“园游会结束后,自己一个人的感觉。”
"I am a coward."

"I am also a coward."
"There is a coward in everyone.
Something that one is afraid of."

"Why do we still be a coward when we consciously know so?"
"I don't want to be a coward."

"That's good."
"Then work towards that."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

L 后来告诉我,
他的朋友有个座右铭。

当他害怕的时候,
他会告诉自己
“不要怕。没有什么好怕的。”

L 说,我们应该向他学习。

Yes.
We really should.

5 comments:

Anonymous said...

blessing in disguise, jen.

i've always thought that you belong to someone tougher.

such as me :)

Anonymous said...

and by the way, you are not a coward.

yes, a sentimental rare creature. but the jen i know is never a coward.

蓝月 said...

He's tough.

He tried.

Anonymous said...

then it's apparent that he's not good enough to have such a lady who would still speak up for the very person who hurt her.

it's his lost to let you go.

you deserve so much better

serenah said...

i agree with m. :)