Wednesday, December 31, 2008

祈福

2008 充满着起落。

一生所坚信的,
被背叛、打破。

三年前不再相信的,
被爱捡起、重获。

我越来越相信生命的无常,
所以越来越珍惜拥有的现在。

因为珍惜,
所以不会轻易放弃。

昨天和 Z 的对话让我深思。

我们总是埋怨过程的艰难、他人的不足,
却忘了最终的目的地。

2009 我要用心,
好好照顾家人、爱人、自己。

I want to be stronger,
physically, mentally & emotionally,
so that I can to bear their vulnerable upon my small shoulders.

I want to be kinder & more considerate,
to those around me.

I want to laugh more & cry less.

2009年,
我仍然要过得充实、快乐。

生命只有一次,28岁只有一年,
我不想懒惰、麻木、白活。

但愿这一年,
平安、幸福、美满。


7 comments:

edwin said...

愿2009年快乐,幸福。

Unknown said...

月,年方28,正是貌美如花的年纪哈,呵呵,新年快乐!万事如意!

JoyfulJazzyMummy said...

祝愿,幸福满满的2009!

harriet aka 晴 said...

新年快乐.
幸福平安.

Tze Yik said...

祝你新的一年事事顺利,开开心心!

蓝月 said...

Happy New Year :)

秀玲 said...

No matter what happens, always keep your dreams alive and work towards them!

Happy New Year!