Wednesday, July 18, 2007

我一直在思考着,
最近读的这么一篇。

它说着在环境中,
秩序和混乱必须并存,
创造和改变才会发生。

In the state of total chaos,
no distinct experience can emerge,
because there is just random movement.

However,
a state of total order is equally sterile,
because there is no movement, no change,
and so, no experience.

我有些感触,
似乎看出某些道理,
却又不太晓得如何言语。

依我而言,
只有当生活稳定,
思绪的烦躁不安,
才能带我向生命的另一步前进。

所以变化不一定是坏事,
而心神不安或许只是一种提醒。

文章的最后,
写了一句很有意思的话。

To build, you need walls.
But a wall is just a door you have not opened.

And if you ever want a different experience,

all you have to do,
is to slide the walls into a new form.

And play again.


2 comments:

Crayn Tay said...

改变是每个人都会经历的。不变的道理。身边的每件事都在改变,而我们也必须接受这样的改变,包括、我们自己也在改变。

我很喜欢这篇。只是有些英文的部分不太明白。

蓝月 said...

在写这一篇的时候,我越写越不晓得自己想说什么。

或许还无法消化,自己想要表达的。