Thursday, March 29, 2007

Weirdometer

To satisfy Imp's curiosity, here goes my 6 weirdies(怪癖)...




I. 我一天一定要洗两次澡。
Before I leave for work in the morning, and before I go to bed at night. I like to feel smooth and clean.



II. 我喜欢吃沙拉。
I truly love salads, and it's not just for good health. Throw in some eggs, tuna and salmon, and I am a happy girl.



III. 我流出来的汗,是甜的。
犹如吃糖吃不干净的小孩,感觉恶心。And I tell you, Smelling Sweet is absolutely different from Smelling Like Sweets.



IV. 我不喜欢戴不需要的首饰。不喜欢穿包鞋。不喜欢被约束的感觉。
I don't wear watch, unless I am required to. I don't wear ring, and the only ring I will ever wear, is my wedding band (which I do not have currently). BUT I do like to put blings around my neck and on my earlobes to enhance the overall appearance. Always work wonders for me.


V. 我喜欢阅读,什么都读。
我读过佛经、圣经,还有许多奇奇怪怪的读物。尤其儿童阅读的刊物,很喜欢。I used to go to the library's children department right after my major examinations, and stay there for hours to read books, whereas others will go for movies and shop the entire day away. 没事时,我也喜欢观看 Channel Newsasia ,可以看整个下午。



VI. 我不太喜欢逛街。
通常逛街,都是因为身边的人。因为对我而言,it's not about where you go,but the company you are with。千篇一律的商场,我不太有能耐逛一整天。购物中心里拥挤的人潮,总是让我感到厌恶。但是,只要身边的人想逛,我还是乐此不疲,奉陪到底。我是矛盾的。




我可以点名吗?


我要右边的你们都玩一玩!
还有,还有阿敏和Dreamer。


呵呵,我是贪心的。


16 comments:

Super Saiyan 3 said...

第五项,不怪嘞!

我完成了,欢迎参观!

文字君女 said...

我流出来的汗,是甜的。
为什么?吃太多糖了吗?

CW said...

看起来我们是挺相像的。一样奇怪。嘿 ;)

Old Beng said...

Eh... I wrote about the 10 Weird Facts about myself in January 2007.

Please kindly read it from the sidebar link in my blog.

Kam siah for tagging me. (Heng ah, no need to write)

钪凯 said...

你爬山时穿拖鞋?

imp said...

和你一样,最不喜欢逛街了。除非有东西买。但那就不叫逛街了!既然我知道要买什么,就直接说去买东西好了!

y said...

Not that weird compared to mine... BUT, who would go taste perspiration?!

蓝月 said...

赛亚人,不怪吗?很多人都说怪。或许你和我一样怪。;)

均,我只吃薄荷糖。我也不知道为什么。

钪凯,erm... 如果可以,我会穿拖鞋。除非真的必要。

Imp,是的,我知道,我和你一起去买过鞋。:)

Yvonne,haha... that is disgusting... tasting perspiration... no, i didnt taste my sweat... but it smells really sweet.. like a child sticky with sweets residue all over, you know what i mean?

Old Beng said...

透明人?

蓝月 said...

ops... of course not.

i'll go over to read now.. ;)

阿祥 said...

汗是甜的,但你的泪水一直以来都是咸的。

卡門 said...

就等我回來才玩吧,但我好像玩過了.我找照過去的紀錄一下.

蓝月 said...

蚊子!!台湾逛得怎样?

你收到我的简讯吗?

Unknown said...

oi, 你说“右边的你们”,包括朕吗?

蓝月 said...

皇上吉祥!

of course lah, 皇上。难道你在左边不成?keke.

对了,皇上,你和皇后会出席 liyan 的婚礼吗?

Unknown said...

朕单刀赴会,皇后留在宫中看守后宫。:P